"OKUL ÖNCESİNDE STEM" EĞİTİMLERİMİZ OKULUMUZDA GERÇEKLEŞTİRİLMİŞTİR

AHİLER KALKINMA AJANSI 2018 TEKNİK DESTEK PROGRAMI KAPSAMINDA DESTEKLENEN "TR71/18/TD/0029 OKUL ÖNCESİNDE STEM EĞİTİMİ" PROJE EĞİTİMLERİMİZ OKULUMUZDA 4 OKUL ÖNCESİ KURUMDA 20 ÖĞRETMENİN KATILIMIYLA GERÇEKLEŞMİŞTİR.


STEM projemiz, öğretmen ve idarecilerimizin okullarında, yenilikçi eğitim yaklaşımlarını uygulayabilmelerini, 21.yy becerilerini kazanmalarını ve niteliklerini artırarak, öğrencilerinde bu özellikleri kazanmalarını sağlayacak etkinlikler ve çalışmalar hazırlamalarını içermektedir. Bu proje ile öğretmen ve öğrenci yeterliliklerinin artırılması ile okul öncesi dönemden başlayarak bireyin gelişimi hedeflenmiştir. STEM , z kuşağının  farklı özelliklerinin göz önünde bulundurulması sonucunda  ortaya çıkmış ve teknolojiyi sadece kullanan değil, küçük yaşlardan itibaren teknoloji üreten bir kuşağı hedefleyen bir sistemdir.

Hedef grubumuz olan öğretmenlerimiz eğitimin olmazsa olmaz mihenk taşlarıdır. Teknolojinin eğitime entegrasyonunun başarılı olmasını etkileyen en önemli unsurlardan biri öğretmenlere eğitim fırsatlarının yaratılması ve öğrenme ortamına etkisinin değerlendirilmesidir. Öğretmenlerimiz projemiz sayesinde mesleki yetkinlik ve deneyimlerini artırarak nihai yaralanıcılarımız olan öğrencilerimize eğitim öğretim konusunda maksimum fayda sağlayacaklardır. Öğretmenlerimiz edindikleri tecrübeleri diğer öğretmenlerle paylaşarak eğitimde STEM uygulamalarının yaygınlaşmasına katkı sağlayacaklardır.

Bilim, matematik, fen, mühendislik gibi konular okul öncesi eğitimi döneminde her ne kadar hayali gibi dursa da çocuklar doğaları gereği bu alanlarda yaşamlarının doğal döngüsü içinde gelişirler. Yani farkında olmadan kendiliğinden gelişen STEM faaliyetleri vardır. Okulda oyun oynarken, markette, parkta ve hayatlarının diğer alanlarında çocuklar bilim ve teknoloji, mühendislik, matematik alanlarında çalışmalarını düzenli bir şekilde yürütürler. Örneğin "Gemiler denizde nasıl yüzer?Yıldızlar gökyüzünde nasıl durur?, Elimdeki vişneleri pasta dilimlerine nasıl eşit paylaştırabilirim? gibi sorular ile çocuklar birer STEM araştırmacısı gibi çalışırlar. Yaş grubu küçük çocuklar günümüz teknolojisi ile oldukça alakalıdır. Kameralar, bilgisayarlar, tabletler ile uğraşarak sürekli yeni şeyler öğrenebilmektedirler.Bu noktada çocuklar doğru bir yönlendirme ile STEM eğitimi alabilirler ise bu sayede zengin eğitim ortamlarına girerler ve çocuklar dünyayı keşfederler, pratik ve bağımsız, çözüm odaklı düşünmeye başlarlar. 21. yüzyıl becerileri adı verilen özgün düşünme, sorgulayıcı düşünme, problem çözme gibi becerileri gelişir. Çocuklar çevresindeki materyallerle köprüler, evler, kuleler inşa eder bu sayede mühendislik ve matematik becerilerini geliştirir, bunları bilgisayarda araştırırken teknoloji noktasıyla birleştirirler
STEM yaklaşımı ile öğrenciler ortama yeni ürünler koyacak. Bu yaklaşım sayesinde öğrenciler ortak ve bağımsız çalışmalar ile işbirlikçi çalışmayı öğrenecek. STEM yaklaşımı öğrencilere özgüven verecek, geniş bir bakış açısı ile güven içinde düşünmelerini sağlayacak. Sorunlarına pratik çözümler bulacak. Motivasyonları artacak. Yenilikçi birer birey olacaklar.26-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-201926-02-2019



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 1  kişi beğendi